Thursday, December 13, 2012

Adventure in your own backyard

Today is a very special day, not only because I've finally decided to update a new drawing, but mostly because there's a specific reason if I've chose december 13th to do it.
This drawing have been loosely based on a friends of mine and today it's his birthday, so I hope he will read this post: "Bonne fête Mr. D!"
I've started to draw that picture when I was in Montréal (a long time ago) and it has take me several weeks to finish to color it... I was never satisfied and I've re-started the entire coloration three times... Still I'm not satisfied of the results, but it was time to end it.
There a link to a track from Patrick Watson that I love to listen when I think about MTL.

2 comments:

  1. Woa!! Trop trop chouette! Ca me rappelle tellement de bons souvenirs!
    Mais pourquoi ai-je l'air si méchant? et toi si contrariée ? Je viens de dire une bêtise? :)

    En tout cas, j'adore! Magnifique cadeau d'anniversaire!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Quand j'ai dessiné le brouillon de ça c'était la periode qu'Ariane disait toujours "pas de chicane les enfants" et je trouvais que c'était très rigolo, puis c'est resté comme ça. Mais faut pas prendre les dessins de façon litteraire! Par example il y a un petit-parapluie dans le verre XD
      Re-bonne fête!!

      Delete